sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Ompelukoneen jaloista pöytä


Anker


Tiedän että tämä minun tuunailujuttu on jo aika "out" ja näitä on jo parin vuoden ajan vilahdellut blogeissa, sisustuslehdissä tms. Mutta mielessä ollut jo pitkään ja nyt kuitenkin päätin tämän toteuttaa. Jalat on valmiit, pöytälevy hieman keskeneräinen mutta en malttanut olla julkaisematta kuvaa, hätäinen kun olen :)

Viime keväänä etsiskelin ja toitottelin ihmisille haluavani ostaa Singerin jalat. Serkkuni kertoi että tätilläni voisi olla joutilaat. Ja niinhän minä sain sitten jalat, ja alla oleva kuvassa pöytä on siinä kunnossa kun se minulle tuli. En tiedä kuinka vanhat, mutta alunperin ovat mustat ja jossakin vaiheessa maalattu päälle viininpunaiseksi. Maali oli alkanut hilseilemään.




Alkuperäinen


Aloitin itse hiomaan sekä kuumailmalla maalia poistamaan mutta eihän siitä mitään tullut kun puoli päivää olin touhunnut ja pienen alueen olin saanut puhdistettua. Mieheni ehdotti hiekkapuhallusta ja niin siitä tuli äkkiä puhdas.






 

 
Maalaus tapahtui ruiskulla ja maalituloksesta tuli myös erittäin hyvä. Blogeissa näkee pöytiä jonka jalat on maalattu valkoisella ja pöytälevy myös. Itse pähkäilin väriä ja päädyin alkuperäiseen mustaan. Mietin kylläkin että jos jossain elämän vaiheessa nämä haluaa valkoiseksi, on oikeastaan helppoa kun laittaa päälle valkoisen kerroksen ja hioo reunat yms.kohdat ja siinähän on sit valkoinen kuluneen näköinen pinta.
 
 
 
 
Mieheni laittoi kaksi lankkua vierekkäin kokeiluksi ja lankut täytyy vielä käsitellä.. Älkää siis välittäkö pöytälevyn huonoa kuvausväriä :)
 
Tällaista sunnuntaina!
 
Uusi tuunailukohde on jo mietinnässä :)
 
 
 
 
 
 
 

4 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Upealta näyttää♥

Sari kirjoitti...

Kiitos Jaana!

Anonyymi kirjoitti...

Musta ilman muuta hyvä väri. Valkoisena nuo kauniit koukerot eivät ehkä olisi tulleet niin hyvin näkyviin. Luulen näin...

Sari kirjoitti...

Kiitos rohkaisevasta palautteesta! :)